Cara Rawat Vertigo Dengan Kaedah Alternatif

Kelmarin ada seorang anak muda call saya, bertanyakan Vivix untuk ibu beliau yang mengalami masalah Vertigo.

Menurut beliau, ibu beliau memang tak boleh berdiri atau berjalan lama, mesti rasa macam nak pitam atau gelap mata gitu.

Hidup ibu beliau agak terganggu dengan masalah Vertigo yang dihidapi.

Bila pergi jumpa doktor, doktor pun macam tak boleh nak buat apa sangat.

Habis tu, takkan nak biarkan ibu tua menghadapi masalah Vertigo hingga ke akhir hayat kan?

Simptom Sakit Vertigo

Biasa tak rasa pening kepala, dunia rasa berpusing terus rasa macam nak jatuh dan pitam?

Pening itu seperti naik permainan merry-go-round yang berpusing-pusing.

Biasanya itu adalah salah satu simptom vertigo.

Kadangkala pening ini datang bersama telinga yang berdengung kuat, rasa loya dan nak muntah.

Rasa macam naik permainan pusing ini

Punca Sakit Vertigo

Kebiasaannya ada 2 punca yang menyebabkan vertigo.

Sama ada ia berlaku sebab berlaku ketidakseimbangan di bahagian dalam telinga, atau berlaku ketidakseimbangan dalam bahagian otak atau laluan saraf.

#1 : Ketidakseimbangan di dalam telinga

Rangkaian dalam telinga anda mempunyai organ-organ yang kecil.

Organ-organ ini bekerja untuk memberi mesej kepada otak untuk bertindak balas kepada graviti.

Bila telinga beritahu otak yang ada pergerakan dalam posisi menegak, badan anda dapat mengawal keseimbangan dan secara langsung mengekalkan keseimbangan bendalir dalam telinga.

Tetapi bila organ di dalam telinga tidak berjaya hantar mesej kepada otak, bila anda mula berdiri, otak tak dapat mesej yang anda sedang dalam posisi menegak.

Ini akan menyebabkan bendalir dalam telinga tidak seimbang dan terus membuatkan vertigo.

Kebiasaannya yang menyebabkan gangguan pada dalam telinga ini adalah radang di dalam telinga, atau jangkitan bakteria atau jangkitan virus.

#2 : Ketidakseimbangan di dalam otak

Ketidakseimbangan di dalam otak ini juga dikenali sebagai ‘central vertigo’

Ia melibatkan gangguan di dua bahagian otak.

Sama ada yang berkait dengan penglihatan dan keseimbangan badan; atau yang berkaitan dengan penghantaran dan penerimaan mesej dari deria anda.

Migrain merupakan salah satu punca ‘central vertigo.’ Menurut kajian, lebih kurang 40% pesakit migrain di katakan turut mempunyai vertigo.

Saranan Untuk Pesakit Vertigo

Biasanya pesakit vertigo akan di nasihatkan untuk banyak berehat.

Anda juga boleh cuba baring sambil biarkan kepala tergantung ke bawah. Ia akan memberikan sedikit rasa lega.

Selain daripada itu, anda juga boleh ikhtiar menggunakan supplement Vivix dari Shaklee.

Apabila customer bertanyakan tentang produk yang mampu membantu pesakit Vertigo untuk menjalani kehidupan normal seperti biasa, saya memang tak teragak-agak untuk mencadangkan Vivix.

Iya, inshaaAllah, Vivixlah jawapannya.

Cara Vivix Membantu Pesakit Vertigo

Vivix bukan ubat. Ia adalah sejenis supplement (vitamin)

Kebiasaannya tubuh manusia sakit di sebabkan oleh kurang vitamin dan nutrisi. Bila kurang vitamin dan nutrisi, badan kita yang sepatutnya mampu melawan penyakit, akan menjadi sakit bila berhadapan dengan radang, bakteria atau virus.

Seperti contoh vertigo, kemungkinan datangnya gangguan di bahagian dalaman telinga di sebabkan oleh radikal bebas yang datang masuk dari udara sekeliling yang tercemar.

Vivix ini sangat tinggi dengan kandungan resveratrol (sejenis polyphenol).

Vivix ini sangat kaya dengan antioksidan.

cara merawat vertigo

Vivix mengandungi resveratoral. Resveratoral membantu pesakit vertigo.

Vivix membantu untuk baik pulih bahagian dalaman telinga yang rosak akibat radang atau jangkitan bakteria dan virus.

Vivix juga membantu membetulkan saraf dan bahagian dalam otak yang terganggu yang menyebabkan ‘central vertigo’.

Antioksidan dalam Vivix mampu bertindak sehingga ke peringkat sel.

Bila sel dah sihat, organ dalam telinga dan bahagian-bahagian dalam otak yang menjadi punca vertigo; dapat berfungsi dengan sebaiknya.

Insya-Allah vertigo akan perlahan-lahan menghilang.

Oleh kerana Vivix bukan ubat, ia mengambil masa yang sedikit lama untuk baik pulih mana-mana yang rosak dan perkuatkan sistem imun badan supaya kuat melawan serangan luar.

Jadi, untuk alternatif merawat vertigo, saya cadangkan anda dapatkan 2 botol Vivix untuk dihabiskan dalam masa sebulan.

Botol pertama akan baik pulih kerosakan sel diperingkat dasar. Selepas botol kedua, insya-Allah anda akan nampak mula rasa dunia semakin pulih tak pusing-pusing.

Kisah Dua Orang Pesakit Vertigo Yang Semakin Baik

Macam contoh terbaru pengidap Vertigo yang telah mendapatkan Vivix dengan saya sebelum ini, Alhamdulillah, kesihatan mereka jauh lebih baik.

Mereka sangat gembira dan puas hati dengan Vivix sehingga mahu buat pembelian semula.

Yang seorang lagi tu, siap nak bagi kat bapa saudara beliau yang sudah agak berusia untuk mencuba Vivix pula.

Mari saya kongsikan maklum balas mereka.

Pesakit Vertigo pertama :

Beliau tak sangka vertigo boleh hilang.

cara merawat vertigo

Alhamdulillah syukur

Pesakit vertigo kedua:

Beliau puas hati sangat dengan Vivix dan mahu dapatkan lagi Vivix yang kaya dengan resveratrol dan antioksidan ini.

cara merawat vertigo

15/11/2016

Beliau dapatkan Vivix daripada saya.

22/11/2016

Selepas ambil Vivix, encik P ni mengalami healing crisis seperti kejang perut, kesakitan pada mata serta kelesuan.

Namun, beliau teruskan pengambilan Vivix, malah bila dah ok sikit, beliau turut menambah dos pengambilan Vivix.

28/11/2016

Healing crisis beliau berkurangan dengan banyak. Badan beliau terasa lebih ringan selepas bersenam.

18/12/2016

Keadaan semakin Ok dan beliau dapati sudah tiada serangan vertigo.

6/1/2017
Awal bulan ni, apabila saya bertanyakan khabar beliau tentang keadaan semasa serta serangan vertigo, beliau kata yang keadaan beliau dah normal.

Siap nak tambah lagi twinpack Vivix yang sedang promosi bulan ni.

Alhamdulillah, syukur apabila beliau dah dapat jalani hidup seperti biasa tanpa gangguan serangan vertigo lagi.

 

Semoga perkongsian ini dapat membantu seramai mungkin mereka yang mengalami masalah vertigo.

Untuk mengatasi masalah Vertigo ini, saya syorkan untuk anda mencuba terus 2 botol Vivix. Dengan 2 botol Vivix ni, pengambilannya adalah lebih memberi kesan.

Hubungi saya untuk mendapatkan cara pengambilan Vivix terbaik.

Boleh hubungi saya kalau nak lebih untung dengan whatapps akak di 019-9377380 atau boleh order sendiri twinpak Vivix dengan klik pada pautan:-

Order 2 Botol Vivix

 

Semoga asbab berikhtiar dengan Vivix, Allah izinkan kesembuhan daripada masalah Vertigo yang boleh mendatangkan risiko pekak serta menjadikan kehidupan seharian menjadi huru hara. 🙂

 

Sharing Is Caring, Caring Is Loving, Loving Is Everything

Naimah Wahab

SMS/WhatApps: 019 – 937 7380

Page: Myliferia

ID: 1001144

One Response

  1. zaleha awaluddin 17 January 2017

Leave a Reply

Shares

Suka Artikel Ini?

Klik butang Share di bawah untuk kongsikan dengan rakan-rakan anda yang lain.